skellefteå

Åter i hemstaden, den är sig lik.
Tryggt att komma tillbaka till det man känner igen, kul att träffa alla människor som ska befinna sig här.
Men utan människorna är skellefteå rätt tråkigt.
Jag är glad att det är påsk och alla är hemma i denna annars så tomma och tråkiga stad. Ändå saknar jag den när jag lämnar den och då inte bara människorna utan också staden. Jag undrar om det är tryggheten som jag saknar, har jag ett så stort behov av trygghet?!
Dagen har varit fullspäckad, fika med Johanna på kopparstak sen en snabb tur förbi på jobbet sen bowling (helt sjukt jag vann 288 poäng) och middag med familjen. Sist men inte minst en tur till Bergsbyn för att träffa alla hemvändare. Det var väldigt kul att träffa alla människor som är sånna som ska befinna sig här för att Skellefteå ska vara det stället jag trivs på.
Imorgon blir det en tur till stan för att träffa Hedvig och sen middag hos farmor. Vad kvällen bjuder på får vi se!

Natti!
Noah And The Whale – Waiting For My Chance To Come

Fredag i Skellefteå har varit en mycket trevlig dag, först grillat korv med Lundströms sen middag hos Farmor och Farfar. Det bjöds på älgkött, med andra ord riktig mat! :)

Kvällen spenderar jag hemma framför TVn med mamma och Adam!

Lördag och påskäggsdags! Alltid lika kul att leta det där godsifyllda påskägget, kanske är det för att man vet att det innhåller så mycket gott!
Ikväll blir det en mysig kväll med Astrid och Maria.

Blev en pratstund på Costers sen en mysig promenad vid älven för att sedan parkera oss hos Maria för att ta igen lite tid :)


Söndag och dagen före hemgång.
Idag blir det en tur till Lundströms för att äta våfflor på deras balkong tillsammans med Dahlbergs. Kommer säkert bli jättetrevligt :)

Blev en väldigt trevlig förmiddag å mätt blev man.
Efter våfflorna begav jag mig en stund till Morfar. Där var mamma, Cornelia, Calev och släkten från Kalmar. Alltid lika trevligt att träffa dom, blir dock väldigt sällan när dom bor så långt bort.

Kvällen blev en kväll hemma med Mamma och Adam, imorgon åker jag tillbaka till verkligeheten och plugget.

Hoj!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0