söndag..

..och idag var jag i kyrkan. Det handlade mycket om att våga skörda den säd som man sår om man talar i bilder. Annars så menar man mycket att just nu är det många som söker (alltså många som är mogna för skördning) något övernaturligt och är öppna för att höra om Gud. Det handlar om att man måste våga vara den person som talar om för dom vem Gud är och tar med dom till kyrkan osv. Det var en bra predikan idag.

Sen har jag hunnit med att vara och handla med mamma, pappa och Caleb. Hittade en bok som jag kan lägga till dom tusen som står på kö för att bli lästa, jag måste skärpa mig. Sen på Ica fick jag ett trevligt telefonsamtal från Lola som saknar mig, inte dåligt. Jag och hon ska äta en god middag nån gång till veckan hoppas jag.

Ikväll ska jag till Hedivg, vi ska se Greys och "Ensam mamma söker". Greys lär bjuda på tårar, för jag är rädd för att George kommer att dö. Han är den bästa! Nej jag känner att jag och Hedvig kommer att behöva lite glass och sen kanske jag ska ta och tvätta bort maskaran så att jag inte blir alldels svart.

Nu är det snart middag, ha en fortsatt bra söndag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0