Hemma igen

Nu är jag hemma igen från min lilla tripp till Dublin och Uppsala. Jag hade tänkt att berätta lite kort om resan.

Fredag: Jag åker till Dublin och är framme vid 12 nån gång. Det börjar inte bra, jag får inte min väska. Så jag säger till och dom förklarar att den fortfarande är kvar i Stockholm men dom skulle skicka den till mitt hostel så fort den kom till flyplatsen. Jag kommer till Hostelet och min rumskamrat är en trevlig Japan. Han åkte hem på söndagen så vi han prata ganska mycket, det var trevligt. Sen möter jag upp Tim vid The Spire. Vi går runt lite på stan men bestämmer oss för att se bio. Det blev "Up" 3D, den var riktigt bra, gå och se den ni som inte har gjort det, helst i 3D också.

Lördag: Det är underbart väder, solen lyser och det är klarblå himmel. Jag och Tim går till en park och sitter där ett tag tills han ska åka och jobba några timmar. Medans han är på jobbet så shoppar jag lite saker, hitta ett par byxor och två T-shirtar. Sen träffas vi igen för att gå ut på en Pub, vi går runt på några stycken tills vi (eller kanske mest jag) lessnar på allt folk. Vi går runt lite på stan och pratar.
Sen har jag även fått nya rumskompisar när jag kommer till hostelet. Det var några från Spanien, dom var mycket trevliga. Konstigt var det dock att bara en av dom kunde engelska, men det är otroligt hur man kan komunicera utan att kunna samma språk.

Söndag: Tim går på stan för att shoppa lite kläder till sig själv och försöka hitta en present till sin pappa så jag följer med som sällskap. Sen åker vi hem till han. Det var så skönt att få slippa allt folk och alla bilar ett tag. Han bor nämligen utanför stan. På ett stället som ser ut som iaf jag tänker att Irland ser ut. Det var grönt och massa kullar osv. Jag träffade även hans föräldrar, det var trevligt. När klockan började närma sig 22 så begav vi oss in till stan igen för att avsluta kvällen och min vistelse i Dublin med en macka på Subway. Sen sa vi hejdå, jag gick och la mig och på måndag åkte jag till Uppsala.

I Uppsala så träffade jag släkten, han med Gränby och uppsalastan. Hade tänkt hinna med en dag i stockholm också men det blev för stressigt så uppsala stan fick det bli istället. Jag köpte mig en klänning och en ny telefon. Ja, jag vet vad ni tänker. Hon köpte just en ny osv osv, men den är trasig så jag blev så illa tvungen.

Nu ska jag packa upp och ladda hem lite serier som jag måste ta igen. Sen sova för imorgon blir det upp och ut och springa.

Natti natti

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0