blåst och regn

Ja inte blev det nå prova på dom nya skorna idag inte, det är alldeles för blött och blåsigt för det, jag håller tummarna för imorgon.
Idag kom jag på att en på jobbet berättade för mig att guppysar får levade yngel och inte nå ägg. Tyckte att det lät skumt så jag googla lite på det och det stämmer. Eller det det är så att innan dom ska födas så kläcks äggen i magen och levande yngel kommer ut. Så jag kom på att om jag tycker att min guppy börjar se tjock ut så måste jag stoppa hon i en annan skål så att jag kan rädda ynglen så dom inte blir uppätna av dom andra fiskarna. Men samtidigt vad ska jag göra med dom som jag lyckas rädda då? Jag kan ju inte ha massor av fiskar i skålen det ryms ju inte så många där. Aja jag tar det problemet om det är så att det skulle bli nå yngel nån gång.

Sen så har jag börjat beta av böcker också och det är dags att börja på en ny och jag har bestämt mig för "The Boy In The Striped Pyjamas" tror att den kommer vara lite sorglig men det återstår att se.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0