Valborg och en varm solig dag.

Igår var det Valborgs. En överskattad kväll brukar jag tycka och planera tycker jag inte man behöver göra alls. Men jag ändrar mig nog lite efter gårdagen. Det var en väldigt mysigkväll och att jag inte tycker att den var övöerskattad kan ha att göra med att den blev lagomt planerad och lagomt spontan.
Det började med att jag, Hedvig och Joel grillade hos Hedvig. Kyckling med potatiskroketter, majskolvar och bröd. Till efterrätt blev det "Sitting Bull" mums vad god den glassen är.
Vi begav oss sedan till Ursviken och hjälpte till där. Vi blev hamburgerteamet. Vi skötte oss väldigt bra om ni frågar mig. När vi hjälpt till och städat ihop allt och så så åkte vi förbi Bergsbyn och hämta lite ved sen for vi upp till stan.

Vi träffade Rikard och Roland vid Stadskyrkan och bestämde då att vi skulle åka och grilla på Älvsbacka. Vi gjorde upp en eld vid älven och satt där och hade det jättemysigt. Grillade pinnbröd och pratade. Kom hem vid 03:20 nån gång och var jättetrött, kan lova att det var skönt att lägga sig.

Idag har jag packat och jag tror att jag är klar nu. Det är jättesvårt att packa när vädret är så olika men som sagt nu är jag nog klart jag får i alla fall lov att vara det för nu orkar jag inte packa mer.
Hedvig skickade sen sms och fråga om vi inte skulle sola ett tag och äta upp glassen som var kvar sen igår. Så jag gick ner till hon och sola ett tag. Sen kom vi på att det var onödigt att slänga bort pinnbrödet som var kvar sen grillningen så vi gjort scones av det. Mums med scones med ost och marmelad ute i solen.
Sen sola vi ett tag till så kanske har man fått sig lite färg idag hoppas kan man iaf. Nu väntar duschen och sen hjälpa mamma och handla.

 Scones i solen

Ha en fortsatt solig dag. Jag hoppas att jag kan ha tillgång till dator nån gång under min vistelse i London så jag kan uppdatera lite, annars kommer uppdateringen 11 Maj när jag är tillbaka i Sverige.

 Maten på Valborgs 

 Joel, The grillmaster



Ursviken och elden på Älvsbacka.
 Glöd är så awesome!


Kommentarer
Kaela

första gången du drack sannah! Du ser ju full ut ;)!

2009-05-03 @ 13:41:18
Sannah

Jag drack inte, och var inte full!

2009-05-14 @ 13:09:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0