Hösten

Söndag spenderade jag på kyrkan, hemma i köket och på cellgrupp. Jag började dagen med att åkta till pingstkyrkan i Ursviken på möte. Mycket bra tycker jag att det var, det handlade om hur vi ska akta oss när man försöker kompromissa ihop tex Healing och den kristna tron. Försöker få in det i kyrkan osv.
Väl hemma satt jag igång med matlagning, hade lovat att göra köttfärspiroger med tacosmak. Det blev riktigt bra, men det tar sin lilla tid att göra, men det är värt det när det väl är klart. En pirog med sallad och lite Cream Fraiche är hur gott som helt..me like!
Klockan 19 så var det cellgrupp hos Johanna, och det är alltid lika uppskattat. Vi pratade om den sista delen i Bergspridikan där det bla står att "be så ska ni få". Vi började diskutera det och pratade om att man inte ska ge upp utan fortsätta be, för "be så ska ni få" är ett löfte som vi fått och Gud håller alla löften.
Sen bar det av hemmåt och hade planer på att fläska framför TVn, det blev istället ett långt telefonsamtal med David, mycket behövligt..tack :)

Idag är det underbart väder. När jag väl tog mig upp imorse så blev det bikini på och ut och lägga sig i solen. Sola ca två och en halv timma så nu är jag röd i ansiktet, blir bara röd inte brun...himla skit.
Var förbi en sväng på jobbet för att skaffa mig referenser så jag kan skicka in papperna till Hjälmareds biblelskola. Så som det ser ut nu så blir jag inte kvar i Skellefteå till hösten. Har ju tidigare sökt sjuksköterskelinjen i Uppsala och Luleå, kommer jag inte in där så blir det bibleskola i Hjälmared. För tillfället känns min framtidsplan väldigt bra.
Inför kvällen har jag inga planer vi får se vad som händer.

För att gå tillbaka till Eurovison och svara på några frågor som kom till det förra inlägget så tycker jag att Norges låt var bäst men jag gillar också Bosnien Herzegovinas låt, en riktigt härlig melodi. Sämst skulle jag nog säga att Frankrike och Greklands låt var, inga höjdare alls faktis. Det fanns säkert nån annan som inte heller var särskilt bra men Frankrike och Grekland är dom som jag minns var dåliga.
Om det var en rättvis vinnare, ja det måste jag nog säga att det var. Skönt att en "normal" låt om man nu ska gruppera dom i normala och onormala låtar så var det bra att en normal låt vann. Med normal menar jag att man fattar vad dom sjunger eller i det här fallet vad han sjunger och att den faktis är bra.
Ja det var väl det jag hade att säga om Eurovison 2009.

Har förövrigt läst klart Samuels bok nu, mycket bra gjort Samuel, jag gillar den. Nu ska jag bara läsa klart "The Dirt" och sista delen av "Twilight" så kan jag börja med Stieg Larsson böckerna.

Nu ska jag gå och sätta på pastavatten så det blir middag nån gång.


Kommentarer
Anonym

läs snabbt! jag saknar mötley.

2009-05-18 @ 20:02:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0