Mors dag

Idag är det mors dag, jag är hemma på timmar så jag börjar om igen klockan 16:30. Skönt att hinna med solen idag också. I present fick min mamma en burk där det står TE och sen fick hon så passande lite Te i olika smaker. Om 20 minuter så ska jag till mormor och äta våfflor med grädde och hemmagjord hallonsylt och sedan sola lite. Det blir nog en bra dag idag.

Nu stängs datorn av och det är dags att börja njuta av vädret.

 Mamsen

Mors dag:
Mors dag är en högtid som uppmärksammar moderskapets mödor och glädjeämnen och firar minnet av ens moder, men är även en kommersiell högtid som i Sverige inträffar den sista söndagen i maj. Dagen är officiell flaggdag i Finland, men dock ej allmän flaggdag i Sverige, men flaggning är vanligt förekommande. (Wikipedia)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0