Joypeak 2009

Goddagens, hoppas ni inte drunknat i allt regn idag. Det har varit en bra dag att tillbringa på jobbet med tanke på vädret vill jag påstå. Annars då, jo igår var det Joypeak, och jag tackar Gud för vädret. Kom bara några små droppar regn fast dom på vädret sa att det skulle regna. Är han inte en mäktig Gud så säg. Iaf Joypeak för mig startade klockan 09.00 med att börja göra i ordning i sporttältet. Jag, Fanny och Philip gjorde ett bra jobb fram till klockan 11.00 då det var byte. Jag hade då en timma ledigt alltså fram till klockan 12 då jag skulle göra hårflätor. Min ledig timma spenderade jag på loppisen, jag hittade två söta muggar med prickar på och två med nypon på. Det är riktigt sånna där koppar som man ska dricka varmchoklad i passar riktigt bra idag. Sen slog klockan 12, och jag började fläta. Det var inte så jobbigt om man bortser från myggen och den onda nacken och ryggen. Men barnens glada reaktioner när man var klar gjorde att det var värt det. Klockan slog sedan 16:30 och jag bestämde mig för att ge upp flätandet. Väntade på Matilda till klockan 17 och vi gick och åt en hamburgare. 18 var det dags att börja jobba där inne och förbereda för joypeak live. Som var riktigt bra. Artisterna, dekorationerna, människorna och fikat var awesome.
I år var det stand up med en kille som heter Jonas Helgesson, en kille som verkligen bjuder på sig själv och när man lyssnat på vad han har att säga så är man glad i hela kroppen. Jag kunde inte annat än att le resten av kvällen, vilken stjärna.
Annars sprang jag som en liten iller och städade och donade på, men jag hade kul det var värt att nästan försova sig imorse och det var värt att jag nu är jättetrött, det var helt enkelt en bra kväll.

Den här kvällen blir betydligt lugnare, jag ska se film eller spela spel men lite folk och bara ta det lungt. 
Vi hörs!

Väggen bakom baren




Kommentarer
jo3l

Du presterade på topp Sannah :) till skillnad mot oss dödliga :P

2009-06-15 @ 17:43:09
Mattan

Fint att du fick med mig på bild där så det syntes att jag jobbade jag med ;) Kul emd blogg förresten, den ska jag börja läsa!

2009-06-17 @ 23:51:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0