Renholmen

Nu är jag hemma och har haft två mysiga dagar i stugan med farmor och farfar. Vi har spelat kort, fiskat, fikat, varit på loppis och bara tagit det lungt.

Igår när jag kom bjöd farmor på fika, vi spelade sedan lite Skippo och hade det trevligt. Senare mot kvällen efter lite kortspel så åkte jag och farfar ut med båten och la ut nät.
Vi kom hem och jag la mig och såg Kalle och Chokladfakbriken, det är verkligen en mysig film..me like!

Idag ringde väckarklockan 07.30 och det var dags att plocka upp näten, det blev 8 aborrar och 1 mört. Till middag kom mormor och morfar och det  blev då dagens fångst som vi åt. Riktigt gott med stekt och kokt aborre, mörten fick bli kattmat. Imorgon är det jobb mellan 16 och 21, och sen kanske hinna med att städa lite också. På torsdag jobbar jag till 17 sen bär det av till Luleå och luleåkalaset, kommer vara trött på fredag på jobbet men det är sånt man får ta.

Lägger ut lite bilder imorgon.
Nu är det CSI, natti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0