Sanningen bakom bloggen sannahpanna.blogg.se

Vi fick en kommentar som sägs ska avslöja vad vi egentligen håller på med, läs och bedöm själv om det stämmer! ;)


Inledning

Det var en tidig morgon.. dimman låg tät över falmarks skogar. Detta var morgonen då två små flickor tog sitt pick och pack för att lämna det trygga bakom sig för att bege sig ut i världen. Irland var målet fick vi här hemma höra.. "Vi har skapat en blogg så att alla kan läsa vad vi gör" Men det var dock något som inte stämde med det hela. Jag .. Rikard Jonsson har lusläst bloggen och kommit fram till något häpnadsveckande. Gottfolk, bloggen är kodad! Efter några långa nätter vid ritbordet har jag kommit fram till att det inte är som folk tror med denna resa. Jag kan med vetenskapliga belägg redovisa kodningen och med detta också resultatet av min vetenskapliga metod.

Syfte och frågeställningar

Syftet med denna vetenskapliga rapport är att se om Sannah och Jossans resa verkligen är vad vi alla tror att den är. Enligt tidiga misstankar bör stoffet granskas mer noggrant, vilket jag också gjort. Jag har utgått ifrån följande frågeställning

Vad kan vi få ut av kodningen i bloggen på sannahpanna.blogg.se?

Metod

Jag har med enorm fingertoppskänsla plockat ut citat efter citat för att knäcka koden. Varför vissa citat är med, men inte andra får ej ifrågasättas. För att kunna redovisa en sådan sak måste man först och främst lägga sin blåögdhet åt sidan. Detta ber jag dig som läsare att också göra. Endast då kan du ta till dig av mitt resultat.

Resultat/analys

Nedan redovisar jag först citaten, därefter avslutas denna vetenskapliga rapport med en ingående analysdel för att sedan följas upp av en kort sammanfatting och diskussion. Dessa är de citat jag arbetat med:

1. Vi blir bättre och bättre!
2. Ska se om jag får ner datorn
3. Jossan har en konstig arm
4. vårat huvudmål idag är att hitta till Zara
5. vi kämpade mot igår
6. nu är jag kall rakt igenom
7. Jag känner att jag inte är riktigt redo
8. Jossan började bokstavligen att klättra på väggarna
9. Awsome
10. men dom som jobbar här är som bortblåsta
11. KOLLA PÅ HYLLAN
12. Slagsmålsklubben



Det kan inte bli mera solklart än så.. citat nr1 betyder att de blir bättre på något, men vad? Här kommer korta bakgrundsfakta:
Året var 1962.. kubakrisen hade just avslutats och världen kunde andas ut.. Vad vanligt folk inte visste var att den ryske ledaren Chrusjtjov börjat smida planer.. En ny datateknik var framtagen. Dataprogrammet installerades sedan i otäcka människoliknande robotar.. dessa skulle sedan ta över världen åt den ryske ledaren. Sedan 1970 styrs världen av huvuddatorn "Zaras" ordergivningar. Filmen "Matrix" är en efterkonstruktion och baserad på detta faktum.

Till en början övade Sannah och Jossan effektiva fighttekniker och när resultat kom som ett brev på posten berättar de för oss att de är redo för strid. (citat nr2) Efter nätter av hård kamp mellan flickorna och "Zaras externa hårddiskar" skadade sig jossan. Varav citat nr3. Av allt att döma lyckades de avvärja attacken från Zaras utsända.. därför kunde de rikta all uppmärksamhet mot huvudmålet. (citat 4) När de sedan lokaliserat platsen måste de som hastigast lägga om sin taktik. Zara fanns nämligen på Antarktis.. Resan dit gick relativt smärtfritt, men väl där fick de verkligen något att bita i. Fienden kom från alla håll. Efter en hård kamp (citat 5) kom de ur striden med nöd och näppe. Kalla från topp till tå (citat 6) började flickorna ha "second thoughts" (citat 7). DÅ som en blixt från klar himmel hittade sanna en ritning gömd under en snöklump. Ritningen visade hur Zara var konstruerad. Och det är ingen liten konstruktion vi pratar om här. I skydd av mörkret kröp de sakta fram till den ondskefulla Zara. Jossan bestämde sig för att ta saken i egna händer och började att klättra uppför, i hopp om att hitta en väg in. (citat 8). Awsome! (citat 9) Jossan och Sannah var nu inne i den väldiga huvuddatorn. Allt verkade så öde.. inga kombatanter över huvud taget (citat 10). Då som från ingenstans.. Kolla på hyllan!! (citat 11) där stod han.. Skaparen till Zara: Chrosjtjov och mekade med lite kablar.. Det var dags. The final fight... (citat 12)

Sammanfattning

Det står nu alltså klart att Sannah och Jossan INTE är kvar på Irland. För alla er som undrar hur det ska gå.. Enligt uppgift har de tränat mer eller mindre hela livet inför detta.. det finns inga som är mer redo.

Källförteckning

http://sannahpanna.blogg.se/




Kommentarer
Anonym

hahah awesome.

vem har skrivit det?

2009-01-21 @ 17:06:01
Anonym

hahah awesome.

vem har skrivit det?

2009-01-21 @ 17:06:10
Maria Hillberg

Sannah och Jossan befinner sej egentligen inlåsta i Rikard Jonsons systers förråd i Stackgrönnan. Tror jag i alla fall... Det kan vara falska rykten... ;o)

2009-01-21 @ 23:01:22
far

Jag vet inte vad jag ska tro nu...

Alternativ 1: Rickardkillen är kraftigt pårökt..

Alternativ 2:Rickardkillen besitter ett högre medvetande och resten av världen är lurad !

Alternativ 3: Finns vi ? Varför ?..

Snälla Rickard ge mej receptet på dina piller.....

2009-01-22 @ 19:05:37
Rikard

en sak kan vi då iaf slå fast. Jag besitter inte ett högre medvetande :P skulle nog vilja hävda att jag inte heller ta något piller.. jag läser bara för mycket vetenskapliga rapporter.. Får jag rekommendera: "De kärleklösa mödrarna - Spädbarnsdödligheten i Sverige under 1800-talet med särskild hänsyn till Nedertorneå" ... den ska nog ge önskad effekt..

2009-01-22 @ 20:28:19
Sannah & Jossan

Varför är ni så konstiga?

2009-01-22 @ 21:26:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0