En lärorik söndag

Åh det här börjar låta tjatigt men vädret är så fruktansvärt bra! Jag hoppas att vi är många på jobbet imorgon så jag kan ta med mig nån på en promenad, det är så uppskattat.
Idag var jag i kyrkan och det handlade om att ta tron till hemmet, varifrån tar man sin energi. Jag började fundera på det och känner att det är dags att försöka få energin mer från Gud stämmningen hemma kommer då att förändras och det kommer bli lättare att hålla humöret osv. Det är iaf ett projket att satsa på.
Sen bar det av hem. Jag har läst största delen av dagen, snart är andra boken i Twilightserien slut. Ja jag är fsat och ja dom böckerna kanske är för yngre människor men dom är så sjukt bra så jag bryr mig inte.

Till middag blev det parisare medans mamma, pappa, Benjamin, mormor och morfar åt surströmmin, så lukten här hemma är inte på topp.
Sen iväg till Hedvig för att se Greys, jag fattar inte varför varje avsnitt ska vara så sorgligt. Aja sen när vi sett klart åkte vi på Cellgrupp. Den var riktigt bra idag. Vi håller just nu på att gå igenom bergspridikan och den är så lätt att relatera till nutiden. Den får en att tänka på hur man kan ta till sig av det som står och använda det i vardagen. Idag kom vi in på pengar och vidare till vad man räknade sina pengar som. När man var liten så räknade iaf jag pengarna i godis och det tror jag att ganska många gjorde. Tex man tappade bort 5kr och det räknade man i att man kunde ha fått 10 tuggummin. Idag räknar jag mina pengar i kläder det är hemskt. När jag kommer hem från London ska jag utmana mig själv genom att inte shoppa på en månad. Jag ska sätta en viss summa pengar att leva på och sen se hur mycke jag tänker på det under månaden. Jag kanske klarar mig bra utan att tänka på det så jättemycket, men det kan också bli så att jag måste planera. Iaf så kommer jag ju fram till hur beroende jag är av pengar och shopping. Ja det ska iaf blir spännande. Jag skulle vilja utmana dig som läser det här och tänka efter " vad räknar du dina pengar i". Jag tror att det kan vara väldigt nyttigt att veta det och se hur man reagerar när man tänker på det och kanske försöker ändra på det.
Lycka till!

Nu ska jag se om det är nått trevligt på TVn annars blir det att läsa..sjukt spännande nu alltså.
Hejs!

Och just ja skicka gärna era spellistor från spotify det är alltid roligt. (jag fick din Rikard)


Kommentarer
Anonym

den riktiga utmaningen skulle vara att inte shoppa i London ;)

2009-04-28 @ 00:27:17
Sannah

Det skulle det absolut vara!

2009-04-29 @ 17:44:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Sannah Magdalena Sehlstedt

Resor, livet, familjen, jobbet, problem, funderingar, serier, kompisar, väder, stavfel, nyheter, tro, framtiden...osv. Ja den här bloggen kan nog innehålla lite av varje. Trevlig läsning!

RSS 2.0